Open brief aan Investeerders: waar is Beer in a Box mee bezig?

Victor Kuppers Blog Leave a Comment

Time flies! Er is zo ontzettend gebeurd sinds we de crowdfunding twee maanden geleden succesvol afrondden. En er is nog zoveel te doen! Daarom nu tijd voor een update!

TL;DR: relatiegeschenken, updates aan het platform, klantenservice levels omhoog, nieuwe propositie, nieuw design boxen en online info, proeverijen en smaakpanel. 

Deze update is specifiek voor investeerders. Maar omdat we bij Beer in a Box graag laten zien welke kant we op willen, publiceren we dit als open brief. Wil je erover praten, neem dan contact op via hello@beerinabox.nl

Ok, gaan we beginnen:

Allereerst, lieve investeerder, wil je wel of niet met je naam op de Box?!


Van de 222 investeerders hebben inmiddels 102 investeerders laten weten dat ze met hun naam op de Box willen. Jullie konden ook aangegeven met welke naam jullie op de Box willen. Dus ben jij 1 van de 120 die nog niets heeft laten weten, doe dat dan nog snel. De reden dat we het specifiek nog een keer vragen is omdat we niemand erop willen zetten zonder zijn goedkeuring. Daarom draaien we het om. Als je niet specifiek doorgeeft dat je erop wilt, dan kom je er niet op. Geef het hier door 🙂

Ten tweede, de Feestdagen komen eraan! Klaar voor 1000-en (relatie)geschenken!


Vorig jaar was q4 het allerbeste kwartaal voor Beer in a Box. Niet gek met in 1 maand drie superbelangrijke momenten: Sinterklaas, Kerst & de Relatiegeschenken. De pepernoten liggen net in de winkel en Beer in a Box is al klaar voor Sinterklaas en Kerst. Qua campagnes dan. Maar waar we jouw hulp als investeerder heel goed bij kunnen gebruiken is de Relatiegeschenken. Waarschijnlijk heb je in je eigen bedrijf al nagedacht over wat je wilt geven aan je relaties? Of heb je iemand in je netwerk waarvoor dit een supergoed cadeau is? Laat het de Beer weten. We hebben een heel goed converterende landingspagina, maar we moeten nu zorgen dat zoveel mogelijk mensen die pagina gaan zien! We hebben inmiddels een supermooie deal met Sprout die ons mee gaat nemen in hun publicaties, maar alle beetjes helpen. Dus mocht je een tip hebben, laat het armand@beerinabox.nl weten.

Goed, dat was een lang verhaal. Hou je vast voor de rest 😃

Klaarmaken voor groei, updates aan het platform


We hebben ambitieuze groeiplannen. Maar we merken ook dat we op organisatorisch vlak nog het een en ander moeten strak trekken alvorens we grote aantallen met minachtend gemak aankunnen. Daarom hebben we besloten om naast alle andere stappen, eerst voorrang te geven aan het finetunen van de administratieve aspecten van ons platform. Denk aan het verbeteren van de administratie (wie heeft welke Box gehad, welke bieren zaten daarin, is er al betaald etc), het koppelen van de data vanuit verschillende systemen (betaalplatform, automatische incasso, e-mailplatform, verzendplatform etc) en het beschikbaar & aanpasbaar maken van die data voor onze klanten in hun eigen omgeving. We zijn nu in de afrondende fase van dat proces en hopen dit snel beschikbaar te maken voor iedereen.

Klantenservice levels moeten omhoog!


Je kunt je klantenservice zien als kostenpost, maar wij zien het liever als onderdeel van de ervaring die je met Beer in a Box hebt. Het is ons doel om elke supportvraag binnen 8 uur sluitend te antwoorden. Daarom hebben we de afgelopen periode veel tijd geïnvesteerd in het sneller en beter kunnen reageren op vragen als: “hoe zet ik mijn abonnement op pauze”, “ ik heb mijn Box nog niet gekregen” tot aan “hoe zeg ik op?” Al deze vragen worden nu verzameld, verwerkt en straks online beschikbaar gemaakt zodat klanten meer zelf kunnen uitzoeken alvorens ze contact opnemen. Het is de bedoeling dat we hiermee 50% minder tijd kwijt zijn aan support en dat klanten ons nog beter gaan waarderen.

Merk & marketing: jouw persoonlijke biershopper

wp-content/uploads/2017/10/personalshopper.jpg” alt=”” width=”800″ height=”600″ class=”alignnone size-full wp-image-8841″ />
In al onze gesprekken (en we praten veel over Beer in a Box) merkten we dat het onderscheidende vermogen van Beer in a Box nog niet voldoende voor het voetlicht komt. Allemaal leuk dat je de eerste subscription service voor speciaalbier bent, maar met de komst van diverse concurrenten is dat niet langer genoeg. Na diverse sessies met bevriende partijen (die heus wel voor een appel en een biertje mee wilden denken) hebben we onze propositie verfijnd naar: “jouw persoonlijke biershopper”. Niet dat iemand van ons met een mandje langs de schappen loopt. Maar op basis van je Smaakprofiel dat je bij ons ingevuld hebt, moet ons algoritme en platform in staat zijn om automatisch een selectie eruit te laten rollen die je van je sokken blaast. En die past in de evolutie van jouw eigen smaakcurve. Deze propositie wordt nu verwerkt in de verschillende uitingen (website, advertising, content etc). Deadline is voor einde jaar!

De Box: nieuw design plus koppeling met online en app


Na drie jaar is het tijd voor een compleet nieuwe Box. Met tranen in onze ogen nemen we afscheid van het handmatig spuiten van elke Box met een spuitbus. Helaas, dat blijkt niet schaalbaar als je naar duizenden Boxen per maand wilt. We zitten nu in de afrondende fase van ons nieuwe design. Maar daar stopt het niet. We ontwerpen de hele ervaring van de Box opnieuw. Denk aan nieuw drukwerk waarin je informatie op een nog mooiere manier in je Box ligt, uitgepakt kan worden en als referentiemateriaal kan dienen. Maar het belangrijkste is de koppeling met online (& de app), waarbij je binnen 1 klik online bent om het bier dat je drinkt te lezen, reviewen en waarderen. Een heleboel investeerders hebben al de eerste preview van ons platform gezien toen zij met hun Boxcode en postcode inlogden op ons platform. Dat is nog maar het eerste voorproefje. Denk je eens in wat de mogelijkheden zijn met een cadeau, waarbij je op een speciale landingspage de ontvanger een (video)boodschap mee kan geven. Deze reis wordt straks nog vetter en met nog minder frictie, zodat elk nieuw bier dat je pakt ook online een topbeleving heeft.

Proeverijen: op zoek naar landelijke dekking


Een van de allerbelangrijkste manieren om in aanraking te komen met onze doelgroep is letterlijk naar buiten gaan. Op pad naar waar bierliefhebbers samenkomen:

– Proeverijen voor bedrijven / evenementen:
Grootse proeverijen. Voor veel mensen. En die zodanig inrichten dat de combinatie van het offline proeven gecombineerd wordt met het online opzoeken van de informatie over het bier en het waarderen (op ons platform). En dat allemaa terwijl je er goed eten bij krijgt. Onze pilot wordt Alkmaar Proeft Bier waar we dat voor 500 man gaan organiseren!

– Persoonlijke proeverijen:
Op dit moment zijn we ons landelijke netwerk aan het uitbreiden zodat Beer in a Box proeverijen door het hele land gegeven kunnen worden. Daartoe sluiten we per regio enthousiaste ondernemers aan die via het franchise concept gebruik kunnen maken van het bereik en het netwerk van Beer in a Box. Dit concept wordt nu vertaald naar een speciale pagina waar geïnteresseerden een proeverij kunnen aanvragen / bijwonen.

Smaakpanel: meer kennis is meer kwaliteit


Sinds augustus hebben we een Smaakpanel van 30 bierliefhebbers sterk. De belangrijkste taak van het Smaakpanel is proeven, beschrijven en waarderen. En vooral dat laatste is een belangrijke. Is dit een Box waardig bier? En waarom? In augustus ging de eerste Smaakpanel Box eruit. Niks groots. Twee bier plus een grapje. Inclusief drukwerk met de vraag of ze het op een speciale pagina bij wilden houden wat ze van het bier vonden. De input was bizar. Alle bieren werden meerdere keren gereviewed waardoor we een supergoed beeld hebben gekregen van de kwaliteit van het bier. Hiermee wordt niet alleen het selectieproces makkelijker. Zodoende halen we ook in 1 x alle goede data binnen, inclusief supergave omschrijvingen. Win win!

Ik vergeet ongetwijfeld nog dingen te delen

Ik heb mijn best gedaan alles zo overzichtelijk mogelijk te maken. Mocht je zaken missen, of over een specifiek onderwerp nog meer informatie willen. Schroom dan niet om mij te contacten op victor@beerinabox.nl.

Signing off namens het hele team,

Armand, Tim & Victor

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *