Growl! Je bent hier omdat je op zoek bent naar informatie over de overname van Speciaalbier Gilde door Beer in a Box. Maar wat betekent dat precies? Lees hier alle vragen. Hier lees je het persbericht van de Beer over de overname.
Waarom stopt Speciaalbier Gilde?
De mannen van Speciaalbiergilde hebben drie jaar lang met ontzettend veel plezier gewerkt aan een prachtig concept. En tijdens die reis hebben ze een grote schare bierliefhebbers heel erg blij gemaakt met compleet nieuwe bieren. Maar soms komen er momenten in het leven dat je keuzes moet maken. En die keuze is voor de mannen van Speciaalbiergilde gevallen op hun succesvolle internetbedrijf Bambuu. Dat groeit de laatste tijd als kool en verdient nu hun onverdeelde aandacht.
Waarom neemt Beer in a Box het Speciaalbier Gilde over?
Goede vraag! Ja, dat mag ook wel eens gezegd! Wat ons samenbrengt is de liefde voor speciaalbier. Daarnaast hebben we dezelfde ideeën over internet en ondernemen. En als dan blijkt dat je dezelfde taal spreekt en samen een biertje kan drinken, dan is de match al snel gemaakt. Daarnaast waren de heren heel erg geïnteresseerd hoe de Beer naar de toekomst kijkt. Ze wilden vooral heel zeker zijn dat hun klanten goed af zijn bij de Beer. En voor de Beer is het een mooie kans om te groeien en extra nieuwe klanten aan zich te verbinden.
Blijft Speciaalbier Gilde bestaan?
Nee, hoe zonde de Beer dat ook vindt. De naam is perfect, het logo prachtig. Toch heeft de Beer besloten dat hij aan één merk al zijn klauwen vol heeft. Dat betekent dat alle klanten overstappen op het Beer in a Box concept.
Wanneer begon dit te spelen?
Begin juni werd het eerste contact gelegd. Via WhatsApp, sms, veel heen en weer bellen en mailen werd de deal uiteindelijk eind augustus gefinetuned. Beetje water bij het bier over en weer, handshake en deal!
Hoeveel heeft de Beer voor Speciaalbier Gilde betaald?
Onze Beer gromt iets over NDA’s, boeteclausules en andere minder lichtzinnige maatregelen als hij iets loslaat over de financiële afspraken…
Wanneer merk ik als klant bij Speciaalbier Gilde iets van de overname?
Als klant van het Speciaalbiergilde ga je het echt merken in december 2015, wanneer de Box op je keukentafel een Beer in a Box is en niet meer van Speciaalbier Gilde. Bij de volgende vraag lees je wat dat betekent voor de abonnementen en de prijzen.
Wat heeft dit voor gevolgen voor de abonnementen en de prijzen?
Speciaalbier Gilde had veel verschillende Boxen. Zo is er de Blond / tripel, de Donker / bruin en de Gemengd. Dat heeft onze Beer niet. Die heeft er 1. Daar zit 5×2 speciaalbier in. Die komt om de 2 maanden en kost 32,95 EU inc btw en verzending als je een Flex abonnement hebt dat dagelijks opzegbaar is.
Ik heb vooruitbetaald! Hoe gaat dat verder in z’n werk?
Je vooruitbetaling is veilig. Iedereen die een vooruitbetaling heeft gedaan en nog recht heeft op één of meerdere Boxen, zal deze ook ontvangen. We hebben een overzicht van Speciaalbier Gilde waar elke afspraak met klanten is vastgelegd. De Beer zal deze afspraken blijven respecteren. Growl!
Ik heb toestemming voor een automatische incasso gegeven aan Speciaalbier Gilde. Hoe gaat dat verder in z’n werk?
Die loopt gewoon door. Tenzij je dat niet wilt. Mocht je je automatische incasso willen stoppen, of willen opzeggen, geef dat dan aub door via klantenservice@beerinabox.nl.
Hoe gaat de overname voordeel opleveren voor mij?
Het allerbelangrijkste is dat je steady toevoer van de allerbeste speciaalbieren gegarandeerd is! 🙂 Daarnaast blijft de Beer je hopelijk verrassen met nog onbekendere bieren die je niet bij de slijter of supermarkt vindt. Daarnaast steekt onze Beer ontzettend veel tijd in het proeven en selecteren van de speciaalbieren. Alles gericht om je de optimale bierbeleving te geven.
Ik wil niet over naar Beer in a Box. Wat moet ik doen?
Dan gaat eerst de Beer heel hard naar je snuiven en grommen. Nee, ff alle gekheid op een stokje. We zien je niet graag gaan, maar als je niet meer wilt, dan doet onze Beer daar niet moeilijk over. Geef het door via klantenservice@beerinabox.nl
Waar kan ik terecht met mijn vragen?
Onze Beer is altijd, elk moment van de dag bereikbaar via klantenservice@beerinabox.nl. Bel z’n assistent Victor op 0638515199 als je het echt niet meer houdt!
Ik ben journalist / publisher / blogger en ik wil hier nog meer over weten
Dikke krantenkoppen en headlines. Onze Beer is er gek op. Bel z’n assistent Victor op 0638515199 voor meer informatie, proefmateriaal of andere gekke ideeën die helpen het evangelie van de Beer te verspreiden!
Vraagje: bij het gilde had ik een dubbel-blond abonnement. Ik kreeg dan elke 3 mnd 24 flesjes. Kan ik mij nu voor 2 pakketten van 10 flesjes inschrijven? Dan krijg ik elke 2 mnd 20 flesjes, 4 van elke soort, als ik het goed begrijp. Klopt dat?
Growl Peter, dat klopt als een bus! 🙂