Aanschouw de gloednieuwe Beer in a Box!

Victor Kuppers Blog Leave a Comment

Sinds de succesvolle crowdfunding hebben we bij de Beer keihard gewerkt om een nieuwe Box te ontwikkelen. Met weemoed denken we terug aan al die Boxen die we met de hand gespoten hebben. Omdat een nieuwe Box aan nogal wat criteria moet voldoen, werd de leverancier geregeld gek van onze nieuwe ideeën en eisen (sorry Dirk!). Maar sinds afgelopen week staat ons magazijn ineens ramvol met 5000 dozen, kersvers uit de fabriek in Duitsland. Wil je weten hoe we van het idee tot uitvoering zijn gekomen? Lees dan vooral verder!

Waarom een nieuwe Box?

Voorheen spoten we elke afzonderlijke Box. Lekker authentiek, maar niet schaalbaar. We willen graag groeien en dan is het handmatig spuiten van elke Box een tijdrovende klus! En daarnaast, Armand werd gek van die spuitbuslucht in het magazijn!

Goed, een nieuwe Box dus, maar die is niet zomaar gemaakt. Want een Box waar je bier in stopt moet nogal aan wat eisen voldoen. Niet te zwaar, maar wel heel stevig. De bieren moet er superstrak in zitten, maar er moet ook ruimte zijn voor ons drukwerk. Hij moet in het oog springen, maar in niets lijken op wat anderen doen. Hij moet ons merk goed in beeld hebben, maar niet te druk. En… er moet een Beer op. Daar moet toch iets leuks mee te doen zijn?

Eerst schetsen, printen, schetsen and repeat

Het begon allemaal met verkennende schetsen. Wat wordt het concept? Wat moet de uitstraling worden? Elk nieuw concept werd uitgeprint en als mini-Box gevouwen om te zien hoe het eruit kwam te zien.

Wat als we de Beer echt in de Box doen?

Al snel kwamen we bij het idee van een Beer in een Box. Beer in a Box zeg maar. Maar dan zo dat het lijkt alsof ie er 3d in zit. Dat bleek nog lastiger dan gedacht.

<Plaats jij hier een foto van alle mislukte schetsen, Victor?>

Kak, dat werkt niet, op naar plan B

Dat is dus best moeilijk, zo’n 3d idee. Vooral als het op een Box met vier vlakken moet 🙂 Daarom snel door naar plan B. En in dat plan zit de Beer nog steeds verdrukt in de Box (grommend om eruit gehaald te worden) maar dan alleen van de voor- en achterkant. Zo geschiedde.

Alle lof aan de investeerders

In augustus rondden we dus onze crowdfunding campagne succesvol af. En een van de investeringsdoelen was de ontwikkeling van onze nieuwe Box. De investeerders die het geheel mogelijk gemaakt hebben, wilden we er ook heel graag op. Met naam en toenaam dan. Dus die hebben we vereeuwigd op de binnenflappen.

Handig, bierviltjes included

Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat je tafel nooit meer bierkringen heeft, doordat je twee bierviltjes uit het karton kunt drukken! Handig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *